Dag 16 7 aug

8 augustus 2022 - Dublin, Ierland

Vandaag gaan we ons opmaken voor Dublin, dat betekent dat alles wat we inmiddels los in de auto hebben bewaard. Zoals schoenen, jassen, koeltas, drinken, enz, enz, terug in de koffer moet. Dat is even weer passen en meten, maar het lukt. We scoren nog even een ontbijt aan de overkant. Het is niet wat we inmiddels gewent zijn. Maar we hebben koffie en iets wat lijkt op een broodje. We gaan in ieder geval niet met een lege maag op pad. De zon schijnt al. Dat is ook wel fijn. Het beloofd qua weer een mooie zonnige dag te worden met ongeveer 21 graden.

In principe kunnen we over de snelweg naar Dublin, maar we besluiten om toch wat andere weggetjes te nemen. Hebben nog een paar fotostops en moeten dan toch weer door. Er wordt onderweg nog een uitzichtpunt aangegeven. Maar we kunnen niet echt ergens stoppen. Het uitzicht is wel mooi. We zien heide tegen de berg groeien in zijn paarse kleuren. Super mooi gezicht met de zon erop. Komen we nog een auto tegen, maar eigenlijk kunnen we niet met zijn tweeën elkaar passeren. Maar doordat hij behoorlijk zijn best doet, lukt het wel. Pff was even spannend.

We verlaten langzaam Noord ierland weer. Onze ponden nog even opgemaakt aan benzine, dat hier dan toch wel weer goedkoper is.

Dan is het toch beter om verder over de snelweg te gaan. Anders komen we nooit op tijd bij het verhuurbedrijf. We lossen eerst onze koffers bij het hotel. En brengen dan de auto weg. Pfff, bijna op het laatst nog een fikse botsing met een taxi, maar we hebben blijkbaar een engel op onze schouder.  Wow even schrikken.  Het gaat gelukkig allemaal net goed. De auto wordt goedgekeurd en een taxi brengt ons terug naar het hotel.

Hier besluiten we om even lekker op het terras te gaan zitten even, wat relaxetime. Ondertussen kijken we ook even wat we willen gaan doen in Dublin. Het is allemaal best lastig zo'n stad, maar met wat hulp van de dame van het hotel komen we er wel uit. We besluiten om een hapje te gaan eten en dan even in het Merrion square park te gaan kijken. Dat is een leuk parkje, we wandelen er door heen en zitten heerlijk op een bankje te genieten van andere mensen en honden. Echt even heerlijk relaxed. Zonder druk verkeer.