Dag 19 10 aug

10 augustus 2022 - Dublin, Ierland

Vanochtend besloten om eerst 2 kerken in Dublin te gaan bekijken. Het zijn enorme exemplaren. Eerst naar Christ Church Cathedral, maar die vragen een behoorlijke prijs. Dus we zetten hem van de buitenkant even op de foto. en lopen er langs. Het is behoorlijk groot. Dan lopen we door naar de St Patrick Cathedral. Hier gaan we wel naar binnen. We krijgen een hele beschrijving mee. Wel weer in het Nederlands. Mensen, mensen wat een kerk. En wat een geschiedenis weer. Nog even een kaarsje opgestoken. Hoewel ik dan niet gelovig ben, toch voelt dat altijd even goed. Geduldig hebben we het hele verhaal gelezen en bekeken. Mooie kerk ook van binnen trouwens.

Dan besluiten we naar een van de breedste winkelstraten  van Europa te gaan. Dit is de O Connoll street. De straat is inderdaad heel breed. Er lopen ook aan beide zijden van de straat twee busbanen. Dus qua winkels valt het wel mee. We gaan eerst even eten bij Flanagans, vonden we alleen al betreft de naam wel een leuke. We worden weer vriendelijk geholpen en krijgen weer een lekker bordje eten. Dan toch maar weer eens in de benen. We besluiten eerst The Spire maar eens op de foto te zetten, dit is een 120 meter hoge spitse naald, Het staat nu op de plek van de Nelsons plilar die is opgeblazen in 1966 door de IRA  We fotograferen hem van verschillende kanten,120 meter op de foto krijgen is best lastig. Maar uiteindelijk is het gelukt. Dan lopen we een zijstraat van de O Connoll street in, wat een drukte is het overal. Het is ook prachtig weer (26 graden). We lopen zo wat winkels bij langs. Zien nog wat kraampjes langs de weg, dus wij daarheen. We dachten een marktje te hebben gevonden, maar nee hoor. Het is meest leeg en als er wel wat te koop is, is het groente. Daar hebben we niet echt behoefte aan. Verschillende grote winkels passeren we zoals de Primark, hier de Penneys Het schijnt van oorsprong Iers te zijn. De oudste winkel zit ook in Dublin, maar daar zijn we niet geweest. We sjokken zo een beetje door. Het is best warm en ik moet bekennen, mij te druk en ook best warm. Ik krijg wel zin in een ijsje.

We nemen de bus naar Grafton street waar ik al een paar keer een ijssalon heb gezien. Dichtbij het park. Hier kopen we een enorme ijscoupe. Met drie smaken ijs. Oh heerlijk. We genieten ervan in het park. Dan besluiten we om terug te gaan naar het hotel en even daar op het terras te gaan zitten met een pilsje, een cola en onze boeken.  Vananond nog even onze koffers weer klaarmaken voor vertrek en dan komen we morgen terug op Nederlandse bodem.

1. Martje Scheve:
    10 augustus 2022
    Alvast een goede en veilige reis terug
  2. Elsien:
    10 augustus 2022
    Dank je martje
  3. Ingrid:
    11 augustus 2022
    Leuk om weer “mee te reizen”! Jammer van al het slechte weer. Maar het enorm groene landschap heeft natuurlijk een oorzaak… regen helaas.
    Alvast een goede terugreis en dan lekker nagenieten als je een fotoalbum maakt!
  4. Elsien:
    11 augustus 2022
    Ok dank voor je bericht. Het regen op zich viel nog wel mee hoor. 2 van de 19 dagen, dus dat valt wel mee. En goed afgesloten met 26 graden. Jullie ook een fijne vakantie