dag 5 Fish river canyon

11 oktober 2019 - Lüderitz, Namibië

Dag 5, Fish River Canyon.
Na enig overleg met zijn vieren gisteravond hebben we besloten dat we vandaag niet zo vroeg op hoeven te staan, even een beetje uitslapen en rustig aan doen. We besluiten om 8 uur te gaan ontbijten en tegen 9 uur in de auto  te zitten. Het ontbijt is vrij eenvoudig. Maar we kunnen wel weer kiezen wat voor ei we willen. Omelet, sunny side up, of scramble. Dat is dan wel weer lekker. We krijgen er ook nog boereworst bij. Gea en ik staan hem graag af aan de mannen en die eten hem graag op. We zitten alweer gezellig te keuvelen en vergeten de tijd bijna. Het is zo ineens al 9 uur. Nou gelukkig hoeven we alleen de handtas, de camera en het water mee. Dus kunnen snel vertrekken.
Eerst naar Ai Ais, daar zijn waterbronnen en daar is een winkel en een benzinepomp. We kunnen even wat boodschappen doen dus. Dat is wat we verwachten. De weg er naar toe is geweldig! mooie vergezichten, we zien al wat van de canyon. Prachtig prachtig, ik kan het natuurlijk niet in woorden omschrijven. Ook zien we een Oryx (gemsbok) en even later springen er springbokjes over de weg. Ohhhh. We stoppen een aantal keren voor een foto. Uiteindelijk komen we bij Ai Ais aan. Weer betalen voor de ingang naar het park. En dan gaan we eerst maar eens voor een bakkie koffie. Heerlijk! Ook hier zijn weer apen. Die willen ook wel even het terras op komen, maar worden gelukkig weggejaagd door het personeel. We kunnen nog een wandeling naar de river maken. Het is 500 meter denk ik, de river is natuurlijk droog. Het heeft hier vanaf februari al niet meer geregend. Maar het ziet er leuk uit. We wandelen naar de shop, wat een kiosk blijkt te zijn. Deze is ook nog gesloten. Onze verwachting van even boodschappen doen wordt dus snel de kop in gedrukt. Maar goed tanken kunnen we wel. Onze voorraam wordt nog even gewasssen. We kunnen dus weer schoon op pad, de weg terug naar Hobas. En omgekeerd zijn sommige vergezichten nog mooier. Verschillende keren komen we nog een Oryx tegen. Midden in de woestijn staat ook nog een oude truck, verroest en weggerot, voor zover het kan. Daar lopen we nog even heen. Grappig! Maar we moeten ook weer verder, want we moeten de canyon nog in. We besluiten nu even niet meer te stoppen om foto;s te maken en even weer wat door te draaien, de klok tikt immers gewoon door. Tot we een paar struisvogels zien (man en vrouw) steken voor ons de weg over. Wat een geluk!! Super mooi en wat zijn ze toch ook wel groot!! Hier zijn natuurlijk de nodige foto's wel weer van gemaakt.
Terug in Hobas, gaan we dan maar even wat biertjes bij de receptie halen voor de mannen. En wat zoute koekjes want we hebben weer de lunch min of meer gemist. Maar goed dat we lekker ontbijten, we hebben wat reserve zeg maar.
Dan toch maar snel de canyon in, want ik verwacht een lange weg met een aantal uitzichtpunten. De canyon is namelijk 68 kilometer lang. Na 10 kilometer bereiken we de canyon. En direct al hebben we het eerste uitzichtpunt. Ook hier kan ik alleen maar zeggen prachtig. Wat een mooi gezicht. Hoe is het mogelijk dat de natuur zulke mooie dingen kan maken. (het is de 2 na mooiste canyon ter wereld). We rijden nog even door naar een tweede punt en ook nog naar een derde punt. Steed weer een ander zicht op de canyon. Super om te zien! De weg houdt hier ook op, dus niks geen weg van 68 kilometer. Maar het geeft niet. We genieten van het uitzicht en zitten lekker op een muurtje wat te kletsen met elkaar. Het is muisstil. Er lopen ook geen hordes mensen op en af, we zijn met zijn vieren. Heerlijk wat een rust, we zien zelfs nog geen vogel vliegen. Leo ziet nog een bijzondere spin, maar daar kijk ik liever niet naar, brrr. We besluiten terug te gaan naar de camping, maar zien toch nog dat er nog meer uitzichtpunten zijn. Onze nieuwsgierigheid wint het toch. We gaan ook daar nog even kijken en weer de serene rust en mooie uitzichten.
Terug op de camping, drinken we nog even wat samen en nemen het programma nog even een beetje door. We besluiten ook om morgen de zonsopkomst in de canyon te gaan bekijken. Het schijnt prachtig te zijn.
Als we na het eten terug komen bij onze kamer, zien we dat er een halo om de maan is, we hebben ook volle maan. Deze moet dan toch nog even mooi op de foto.

1. Pieta Fennema:
    12 oktober 2019
    Maar goed dat je elke keer een verslag maakt, jullie zien zo veel, ik zou het denk ik niet allemaal kunnen onthouden😂. Mooi om zo mee te reizen!!