Erica-Amsterdam-Doha-Colombo-Negombo.

5 augustus 2018 - Negombo, Sri Lanka

Ja hoor, daar gaan we dan. Eindelijk vakantie!

Leo was vrijdag om half vijf vrij. We hoefden eigenlijk alleen nog in te checken (online) en nog wat kleine dingetjes in de koffer stoppen. Maar het inchecken lukte niet. Bah. de rest van de avond is dan ook verloren. En aangezien het te warm was, om ons erg druk te maken. Zaterdag de laatste loodjes dan nog maar even doen. Het vliegtuig vertrekt pas om kwart over vier van Schiphol. Dus relaxed beginnen. Toch zijn we voor de wekker aan al wakker. Betekend dat het voor mij om zes uur al dag is. Het zal ook wel nooit anders worden met mij.

We vertrekken richting Assen. Pa en Pieta brengen ons naar Schiphol. Maar aangezien we nog steeds niet ingecheckt zijn, toch maar even het reisbureau bellen. Hier krijgen we te horen dat dat ook niet lukt. Aangezien het een groepsreis is. Vreemd, want op de andere groepsreizen lukte het altijd wel .

Mooi op tijd komen we op Schiphol aan. We kunnen direct in de rij gaan staan om in te checken. We zijn niet de eerste. Er zijn altijd mensen die nog vroeger zijn. Het loopt allemaal lekker vlotjes. De koffers zijn ingeleverd. Dus door naar de marechaussee. We mogen alles in de tas laten zitten. Laptop, e-readers enz. Wat er andere jaren uit moest, kan nu blijven zitten. Alleen broekriem af en zakken leeg. Dus ook dit gaat lekker snel. Dat is mooi, want dan kunnen we op ons gemakkie nog een lekker broodje eten en kijken waar we moeten zijn. Ondertussen verwonderend kijken naar alle mensen die aanwezig zijn op Schiphol en met name hoe ze zich gedragen.

Dan gaan we de lucht in. Op naar Doha, waar we moeten overstappen. Maar eerst 6 uur zitten. Leo zit aan het raam en ik in het midden. Ik vind het niet ideaal. Maar ja, het is ook niet anders. De vlucht verloopt op zich soepeltjes. met Tetris en een boek, vermaken we ons wel. Dan komen we aan op Doha. hier moeten we weer langs de marechaussee. Maar helaas hier moeten wel allerlei spulletjes uit de tas. Ik moet zelfs mijn slippers uit doen en Leo mag zijn schoenen aan houden. Hoe dan? Ook hier komen we zonder gekkigheid door heen. Dan de gate zoeken. Levert verder geen problemen op. Om tien over twee gaan we dan opnieuw de lucht in. Pff dit is een zo mogelijk nog veel langere zit. In de nacht vliegen en dan geen oog dicht kunnen doen. Al met al misschien een uurtje geslapen.

Eindelijk maar toch, tegen kwart voor tien zijn we in Colombo. Nog even langs de paspoort controle, dan de koffers halen. Die vielen ons bijna in onze handen. Dus dat was lekker snel gefixed. De gids van Kras/Tui staat ons al op te wachten. We zijn uiteindelijk een groep van 27 personen. Van Colombo rijden we naar Negombo om naar ons eerste hotel gebracht te worden. We verlangen volgens mij allemaal naar een douche en schone kleding.

Maar onze gids vertelt dat de kamers nog niet schoon zijn en laat ons nog wat van Negombo zien. Onder andere het drogen van vis, op het strand. Een vismarkt die er nu even niet was, twee kerken die niet open waren. Hij vertelt ondertussen onderuit over de reis en Negombo. Maar eerlijk gezegd ben ik te moe om me goed te kunnen concentreren. Wel het vissen is me bijgebleven. Altijd mooi gezicht die vissersboten.  Dan gaan we lunchen. We kunnen van de kaart bestellen. Een sandwich leek me wel wat. Leo spaghetti. Mensen ik denk dat we er erg hongerig uitzagen, haha. Wat een borden vol zeg! Maar ik moet zeggen de meeste bordjes kwamen toch wel leeg. Dan eindelijk is het tijd om naar het eerste hotel te gaan. Wat een mooi hotel zeg (Camelot Beach Hotel) Prachtig ruime kamers. En schoon ook nog. We duiken toch nog even het zwembad in. Heerlijk! daar knappen we toch wel even van op. 's avonds met de groep een buffet in het hotel. Ook allemaal goed verzorgd. Nu nog een verhaaltje en dan lekker slapen.

Zodat we morgen weer fris en fruitig zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gert en Annie:
    Geniet er van
  2. Karin:
    5 augustus 2018
    Wat een mooi verslag, ga zo een beetje met jullie mee. Mooi land. Blijf genieten.
  3. Sharon:
    5 augustus 2018
    Wat weer een mooi verhaal Leo en elsien...lekker genieten van de bezichtigingen
  4. Renate:
    5 augustus 2018
    Leuk om te lezen! We volgen jullie van uit Selln 😀 Nu lekker uitrusten en dan volop genieten van alles! 😘
  5. Pieta Fennema:
    5 augustus 2018
    Geweldig om weer met jullie mee te kunnen reizen!
  6. Ingrid:
    5 augustus 2018
    Zo’n gedetailleerde beschrijving van de procedure bij de marechaussee... je zit in spanning te lezen, want je verwacht elk moment ellende 😂 Maar gelukkig liep alles gesmeerd!
    Lekker bijslapen vannacht... en dan morgen hopelijk weer fris en fruitig! Geniet ervan!
  7. Leo en Elsien:
    6 augustus 2018
    Leuk de reacties op ons verhaal. Bedankt
  8. Ineke:
    6 augustus 2018
    Zo als altijd weer prachtig geschreven, en nu maar hopen dat alles zo gesmeerd verloopt.
  9. Lineke:
    6 augustus 2018
    Wat leuk weer dit soort verhalen te lezen Elsien! 😊 Ik wens jullie beide een heel fijne reis toe...Ik leef in ieder geval weer mee.