Namibië dag 1 en 2

7 oktober 2019 - Windhoek, Namibië

We beginnen ook dit jaar weer in Assen. Echter niet bij Pa en Pieta, maar bij Jan en Gea. We gaan dit jaar met de trein naar Schiphol. Leo brengt Gea en mij en de koffers naar het station. Jan en Leo worden na gebracht. Goed geregeld dacht ik zo. Het gaat ook allemaal super, lopen een mooi eindje naar voren om rustig in te kunnen stappen met al onze bagage. Echter we hebben geen kaartjes voor 1e klas dus moeten we nog een coupe verder. Geen probleem, maar hier kunnen we niet bij elkaar zitten dus nog maar eentje verder. Met veel lol en toch wel wat lawaai, zitten we dan toch nog voor de trein vertrekt. De koffers allemaal netjes aan de kant. In vakantiestemming nemen wij onze plaatsen in. Maar daar wordt al snel iets van gezegd. we zitten namelijk in een stiltecoupé. Ja hoor, wij weer, gaan op vakantie en moeten dan gewoon 2 uur elkaar stil aan zitten kijken. We zien het namelijk niet zitten om nog weer te gaan verkassen. We redden het aardig, af en toe fluisteren mag wel toch?
Op Schiphol aangekomen konden we direct onze tickets halen en koffers inleveren. Tijd genoeg om dit lekker allemaal op ons gemakkie te doen. We zijn dan ook in een mum van tijd alles kwijt en door de douane en dat soort dingen. Dan begint het lange wachten. We hadden nog geld van Sri Lanka, Noorwegen en Thailand. En dat wilden we nog even inleveren. Maar konden geen grenswisselkantoor vinden. Uiteindelijk via de ABN Amro naar de GWK gestuurd. Maar onze Noorse Kronen waren helaas niet meer inwisselbaar. Niets meer waard. Dan wordt het tijd voor een overheerlijk broodje  van Gea. heerlijk zitten we die op te eten en hier mogen we gelukkig wel gezellig met elkaar kletsen. Na een paar uur nog maar even bij de Starbucks een kop koffie gehaald. Medium, maar hij was reuze. We moeten er nu haast tegen drinken dat we het op krijgen. Dan eindelijk maar toch naar de gate om in te checken. We vertrekken om 23:00. en na nog een snack en wat drinken kunnen we ons gang gaan. Maar o, o,  wat is het hopeloos slapen in zo'n vliegtuig. Ondanks dat ik best moe ben, kan ik de slaap niet vatten. 2 a 3 uurtjes heb ik toch wel gepakt. Nou dat is fijn.
Eindelijk maar toch, na 12 uur in het vliegtuig te hebben gezeten, landen we in Windhoek. Stappen uit het vliegtuig zo de warmte in. Daar loop je dan in je trui. Paspoortcontrole en de koffers zijn naar een uur ook binnen. Dan nog even Namibische dollars wisselen en een simkaart voor de telefoon kopen. De taxichauffeur staat al te wachten. We vragen wel wat geduld van die arme man. Maar dan zitten we allemaal in het busje, die ons naar Windhoek brengt. Onze eerste B&B Jordani.
Mooi, klein, gezellig, netjes zijn de eerste woorden die bij mij op komen. De gastvrouw is ook uiterst vriendelijk. In het zuid-Afrikaans/Engels gaan we elkaar begrijpen. Aangezien we daar vanavond niet kunnen eten, moeten we naar de stad. Ze regelt direct al een tafel voor ons bij Joe's beer house. Is erg populair en schijnt ook leuk te zijn. Ook de daarbij behorende taxi is al geregeld. haha super hoor. 's middags nog even dichtbij de B&B wat gegeten. Wat is het warm en wat zijn we moe. Even lekker douchen zou fijn zijn, maar omdat het in Namibië al lang niet heeft geregend, is er geen water om te douchen. Hah, maar jullie kunnen gebruik maken van het zwembad, stelt de gastvrouw voor. Nou dan doen we dat maar. Het was ook wel even relaxed.
Dan door de taxi naar Joe's beer house gebracht. Wat is het leuk! Het is een museum op zich. Een oude VW bus, een kever, een mini en allerlei gereedschappen en dingen van vroeger. Allemaal gestald op een mooie bijzondere manier. In een grote ruimte die heel gezellig weer is onderverdeeld in een kleine ruimte.  Waar je dan ook nog lekker verschillende soorten wild kunt eten als, zebra, kudu, oryx, springbok, krokodil. Heel bijzonder en om dat we er toch zijn, de kudu, zebra,oryx en springbok hebben we uitgeprobeerd. Ik moet zeggen, lekker gegeten.

1. Cobie:
    7 oktober 2019
    Hoe krijg je het voor elkaar om zo uitgebreid je verhaal te doen!
    Ikbhang aan je "lippen".
    Geniet van deze mooie reis!
  2. Linda koeman:
    7 oktober 2019
    prachtig verhaal wat kan je dat toch goed en ga jullie zeker volgen
  3. Elly Heijstek:
    7 oktober 2019
    Lees weer met veel aandacht je vakantie verhaal, echt knap!
  4. Johan:
    7 oktober 2019
    Zo weer genieten van jullie mooie verslagen. Geniet ervan.
  5. Renate:
    7 oktober 2019
    We gaan jullie volgen! Superfijne vakantie met elkaar!
  6. Nadine:
    Veel plezier!
  7. Leo en Elsien:
    8 oktober 2019
    Dank jullie wel allemaal.
  8. Jenny:
    Leuk om te lezen. Heel veel plezier en ik ga jullie ook volgen. Groetjes. 😘
  9. Tina:
    Fijne vakantie.
  10. 8 oktober 2019
    Super fijne vakantie, wij gaan jullie volgen,
  11. Pieta Fennema:
    8 oktober 2019
    Mooi Elsien, zo reizen wij weer met jullie mee!