Trincomalee

10 augustus 2018 - Trincomalee, Sri Lanka

Een vrije dag vandaag, althans volgens het programma. Maar wij doen daar niet aan. Een van de eerste dagen, tijdens  het eten, kregen we het over walvissen. Vincent zei toen dat het hier in Sri Lanka ook was. Wij waren best wel verbaast. Hij zei ook, ik wil het dan wel even voor jullie regelen hoor, mits er de afgelopen dagen ook walvissen zijn gespot. Nou dat wilden wij natuurlijk wel graag.

En ja hoor, vandaag was de dag. Walvissen en dolfijnen spotten. Om tien voor zes in de ochtend worden we op het strand verwacht. Dat is geen probleem. Vanuit onze kamer, links af en dan 250 meter lopen en we staan op het strand. We zijn met twaalf personen, dus varen we met twee boten.  Nou ja, varen? We stuiteren letterlijk op het water. Wat een klappen maakt de boot en onze ruggen dus ook. Wow, het voelt niet echt goed. Maar ja, je moet er wat voor over hebben. Ongeveer drie kwartier verder, zien we meerdere bootjes varen en onze boten sluiten daar bij aan. En heel snel zien we al walvissen. Prachtig en wat een geluksvogels zijn wij toch! Ook nog wat dolfijntjes gespot. Het blijft mooi. Zeiknat gaan we dan na ongeveer een uur terug. Zeiknat van de heenweg. Het gespetter van water in de boot en dus ook op ons. We varen nog langs een enorme vrachtschip en keren dan terug naar het strand. De fotocamera’s moeten opgeruimd, blijkbaar krijgen we nog meer water. En ja hoor, we stuiteren op dezelfde manier over de golven terug naar het strand. En daar stranden we dan letterlijk vol gas op het zand. Het was werkelijk prachtig.

Dan douchen en omkleden en naar het ontbijt. Dat ziet er super uit. Wat een luxe. Er is werkelijk van alles. Je kunt het zo gek niet bedenken. Heerlijk. We zijn er ook aan toe.

Na het ontbijt kunnen we een tijdje rustig aan doen. Wij besluiten om onze filmpjes, die ik heb gemaakt, even op de laptop te zetten. En tot onze verbazing is het ook nog best goed gelukt. Na wat geknip, konden we zelfs nog wat op facebook zetten. Verder hebben we nog wat gerelaxed. Want vanmiddag gaan we nog snorkelen.

We worden om twee uur weer op het strand verwacht. Dit keer moeten er drie boten varen, om iedereen naar het pigeon eiland te varen.  Daar aangekomen doen we onze snorkels op en laten ons in het water zakken. Wat een drukte. Maar langzaam vindt toch iedereen zijn plekje in het water en kunnen we gaan snorkelen. We hebben een onderwatercameraatje mee en die gebruik ik dan ook veelvuldig. Wat mooi, die visjes. Het is net een groot aquarium waar je in mag zwemmen. Mooi gezicht.  Na twee uurtjes dobberen in het water, zijn de meesten er wel zat van en gaan we terug richting het hotel. Waar we de rest van de middag nog vrij hebben.

1. Ineke:
    10 augustus 2018
    weer een mooie ervaring rijker