Dag 2 24 juli

24 juli 2022 - Avoca, Ierland

Na een goede nachtrust zijn we alweer op tijd wakker. De wekker stond op half 8, maar die hebben we niet gehoord. We waren eerder wakker dus. Maar goed lekker even rustig douchen en nog even de koffers organiseren. We hadden de koffers namelijk zo ingedeeld, zodat we in ieder geval beide kleding hebben, mocht er een koffer achterblijven. maar gelukkig hadden we alles bij ons.

Dan op naar het ontbijt. Na het ontbijt kijken we nog even wat we gaan doen vandaag en dan gaan we op pad.

Eerst naar Glendalough, dit is een ruïne van een klooster uit de 6e eeuw. We lopen door de dubbele toegangspoort het terrein op. Daar zien we een heel oud kerkhof met een ronde toren,  een kerkje en nog wat gebouwtjes. We zijn eigenlijk vrij snel  uitgekeken. Er zin nog 2 marktkraampjes met souvenirs. Daar heb ik direct al een mooie pet te pakken. Wil nog even wat met die koopman afdingen, maar het gaat me niet lukken. Anders krijgt hij geen eten, nou dat moeten we natuurlijk ook niet hebben. Weet niet wat hij wil eten voor 2 euro, maar goed. Ik heb een pet.

Dan gaan we door naar Wicklow gap. Het lijkt op de kaart of dit een mooi uitzichtpunt is. Daar aangekomen. Zien we niet zoveel bijzonders. Veel groen gras en in de verte grazen wat schapen. Wel zien we een pad naar boven gaan, maar omdat we ook nog meer op het programma hadden, hebben we besloten om dat niet te doen. We gaan door naar Ashford, naar de Mount Usher Gardens. Een tuin die in 1868 is ontworpen door ene Edward Walpole. Er schijnen 4500 verschillende soorten bomen, struiken en planten. Via een plattegrond kunnen we een route langs 88 verschillende bomen lopen. De oudste boom die we daar tegen komen is in 1888 geplant. Maar ook verscheidene bomen van begin 1900. Enorme bomen, erg indrukwekkend. We hebben nog wel even een regenbui gehad, maar toen die over was getrokken, was het heerlijk weer. "lovely"

Dan in de auto richting de kust. Het is nog vroeg, dus dat kan mooi. Onderweg nog even picknicken, de kraaien zijn hier in Ierland ook aanwezig. Ik ben er niet zo heel erg dol op. Maar ze krijgen toch een stukje banaan, haha. ze vinden  het lekker. 1 kraai heeft de snavel al open, met andere woorden, mik het er maar in.

Door naar het strand, Brittas Bay.  Het is prachtig mooi weer en daar moeten we nog wel even wat vertier kunnen hebben. na de slagboom door te zijn gereden beseffen we dat we geen kaartje hebben, nou ja. Het is niet anders, eerst maar eens kijken op het strand. Wat een wind zeg. niet normaal. dit wordt niet even lekker rustig zitten. Nog even met de blote voetjes in het water, brrrrr dat is wel erg koud. Geen wonder dat er niemand aan het zwemmen is. We gaan nog even in een duinpan zitten. En besluiten dan nog even naar Avoca te gaan. Daar zijn handweavers al heel wat jaren actief. Maar daar aangekomen. is er niet zo heel erg veel te beleven. Een winkel die open is, en we kunnen nog een gebouwtje in waar een weefgetouw staat en wat te lezen is over de mensen die er gewoond en gewerkt hebben. Toch wel even leuk, maar denk dat het op een doordeweekse dag leuker is, als alles open is..

We hebben een dag met vele leuke vergezichten vanuit de auto gezien, mooie wolkenpartijen en mooie groene weiden en gele graanakkers. We sluiten het op tijd af, met een biertje en een cola bij ons hotel.

1. Marjon:
    24 juli 2022
    Wat een mooie 2 dag weer.veel beleefd en gezien.fijne avond nog.
  2. Pieta Fennema:
    24 juli 2022
    Leuk om zo weer met jullie mee te reizen!
  3. Marthilde:
    24 juli 2022
    Weer mooie dingen gezien , leuk om weer met jullie mee te reizen. Fijne avond verder