Vertrek naar Ierland

23 juli 2022 - Avoca, Ierland

Zo, eindelijk na 2 jaar kunnen we weer. Op vakantie!

Ierland is de bestemming. We zouden dit namelijk voor de corona gaan doen, maar helaas kon het toen niet doorgaan.

Dus vandaag gaat het gebeuren. Maar door al die corona toestanden is het op Schiphol erg druk wordt er gezegd. Daardoor moeten we 4 uur van te voren aanwezig zijn. Dit resulteert erin dat we om twee uur vannacht van bed zijn gegaan en om kwart voor drie zaten we in de auto naar Schiphol, alles ging zeer voorspoedig. Een half uur voor de afgesproken tijd waren we al bij de parkeerplaats. Waar we met een shuttlebusje naar vertrekhal 3 zijn gebracht. We zagen al erg veel mensen. Het was nog maar 5 uur. Pfff het krioelt er al van mensen. Dit hebben we niet echt gemist de afgelopen 2 jaar. Wat een mensen weer. Dan maar naar de incheckbalie om in ieder geval van de koffers af te zijn. Best beetje spannend allemaal. Maar we gaan ervoor. Echter gaat deze pas om zeven  uur open en we zijn er om kwart over vijf al. Maar goed geduldig wachten we het af. We zijn niet de enigen. Omdat we zo vroeg zijn, zijn we ook direct aan de beurt, dus kunnen direct door naar de security. Wel een lange rij, maar op zich goed te doen. Het schuifelt rustig door. Ze willen mij graag nog even extra checken. Nou prima hoor. Gelukkig verder niets aan de hand. Dan wordt Leo zijn rugzak er nog uitgehaald en moeten we daar nog even op wachten. Ook dat gaat allemaal goed. We kunnen door naar de paspoorten controle. ook hier wel rijen maar het loopt ook rustig door. Tegen kwart voor negen zijn we dan bij gate D18. Waar het vliegtuig er net aan komt. We kunnen om kwart over negen boarden en vliegen mooi op tijd weg. De vlucht verloopt ook voorspoedig en nadat we de auto hebben gehaald, kunnen we Ierland onveilig gaan maken.

Links rijden en een andere auto, even wennen zeg maar. Maar over de M50 verlaten we Dublin, waar we de militairy road (R115) vervolgen richting Woodenbridge. Direct een prachtige route. Kronkelend scheuren wij over de weg. Af en toe even een stop voor een fotootje. Het weer is helaas niet zo best. Maar het brengt wel weer mooie luchten met zich mee.

Een mooie maar best een lange dag. Nu eerst maar even een goede nachtrust op een bedje van 1.40, hoop dat dat ook gaat lukken.

1. Marthilde:
    23 juli 2022
    Gelukkig zijn jullie op tijd vertrokken en hebben jullie je vlucht gehaald. Nu kan het grote genieten beginnen. Leuk dat we zo wat mee kunnen lezen. Heel veel plezier
  2. Elly Heijstek:
    23 juli 2022
    Ik zal jullie volgen, leuk!
    Genietse
  3. Martje Scheve:
    23 juli 2022
    Heb nog even aan jullie gedacht Niet te lang hoor😜Maar mooi dat alles soepel(redelijk)is verlopen En vannacht heerlijk slapen op 1.40 Lekker knus Azz een roosje Heel veel plezier En morgen fris weer op🙋‍♀️
  4. Bas ter Heerdt:
    23 juli 2022
    Fijne vakantie gewenst, ga jullie weer volgen, leuk!
  5. Renate:
    24 juli 2022
    Top dat alles goed is gegaan.
    Ik ga jullie weer volgen, leuk!
    Fijne vakantie, lekker genieten!
  6. Marjon:
    24 juli 2022
    Prachtig dit. Mooi om jullie zo te volgen. Fijne vakantie samen. Dik verdiend. Genieten.
  7. Pieta Fennema:
    25 juli 2022
    Dit verslag had ik dus gemist😝, nu ben ik helemaal bij.
    Een goede reis en eerste dag gehad. Op naar de volgende dagen!