dag 7 29 juli

29 juli 2022 - Ballyvaughan, Ierland

Nou dat was Killarney alweer. Een leuk hotel, midden in het centrum. Waar het 's avonds elke keer erg druk is. Wel gezellig druk hoor, maar gelukkig slapen wij aan de achterkant van het hotel, zodat we niet wakker worden van het nachtleven. Als ik namelijk een keer om drie uur naar de wc ga, is er nog volop lawaai. Maar in bed hoor ik dat totaal niet.

Vandaag gaat de route naar Ballyvaughan. Meest allemaal snelweg of autoweg. Dus dat rijdt redelijk vlot. Eerste stop is dichtbij Limerick. Daar is namelijk een boerderij met prachtige schapen. Niet de normale schapen, maar een bijzonder ras. De  Walliser Zwartneusschaap.  We hadden nog gemaild met de boerderij om een bezoekje te brengen. Maar ze hadden geen tijd voor ons op het moment dat wij hier zijn.  We zijn er toch heen gereden, misschien kunnen we ze in een weiland zien lopen. Ja hoor we zien ze en staan netjes aan de kant van hun wei, de beestjes te fotograferen. Twee zijn er toch wel nieuwsgierig en komen even buurten. Leuke beestjes en we zijn al blij met dit. Tot de boer eraan komt en vraagt hoe het gaat. Wij zeggen dat het goed gaat en dat hij erg mooie schapen heeft. Hij zegt dat hij geen tijd heeft (wisten we al) Maar dat we gerust even binnen het hek mogen gaan. Als we het hek dan ook maar weer sluiten. En,..... verderop achter ons zijn er nog meer, daar mogen we ook gerust even heen. Wow wat vriendelijk. Dat valt ons toch wel op. Mensen zijn over het algemeen erg vriendelijk en rustig. Maar goed het is niet tegen dovemans oren gezegd. We lopen  de wei in. Maar de schapen vinden ons toch niet zo leuk en gaan ervan door. Maar rustig lopen we ze na en kunnen toch wat leuke foto's maken. Dan lopen we naar achteren en zien daar inderdaad nog een aantal. Ook daar het hek maar even door. Hier is er eentje, die ons erg interessant vindt. Hij komt naar ons en vindt het prima als wij zijn koppie aaien. Ohhhh, wat lovely, haha. Maar helaas we moeten er weer vandoor. Dus de boer die inmiddels terug is, vriendelijk bedankt en dan gaat onze reis weer verder.

Richting Adare, waar nog een aantal typisch Ierse cottages met rieten daken staan. Het is hier echter erg druk. En we zien dat er wel cottages staan, maar dat zijn nu restaurantjes en aangezien we nog naar Bunratty gaan , waar een Folk park is. Besluiten we door te rijden.

In Bunratty aangekomen gaan we eerst even picknicken. Dat bevalt ons goed even de auto uit en rustig een broodje eten, ondertussen de omgeving in ons opnemend. Dit keer is het midden in het dorpje. Maar ook leuk. Veel mensen zijn op de been en er zijn zelfs mensen die hun bbq hebben meegenomen. Dan in het park eerst maar even naar het kasteel die er bij is. Best leuk, maar aangezien er veel jonge ouders met jonge kinderen lopen, hebben wij het snel ook wel gezien. Dan lopen we het park door. Een soort Orvelte zeg maar. Allerlei boerderijen en huisjes uit de vorige eeuw. Leuk hoor. Ook een dorpsstraat met wat winkeltjes en een schooltje enz. Best leuk om het eens te zien.

We rijden door naar Ballyvaughan, en komen dus ook in de Burren aan. Dit is allemaal steen. Een kalksteenplateau. Heel bijzonder. We zien ineens geen gras meer, maar steen. Heel mooi gezicht, maar inmiddels is het helaas ook gaan regenen, waardoor de uitzichten minder zijn. We hopen op beter weer, morgen. Zodat we nog wat foto's kunnen maken. Door naar ons hotel. Dit is helemaal het tegenovergestelde van gisteren. Dicht bij de atlantische oceaan, als het helder was geweest, hadden we vanaf onze kamer een mooi uitzicht. Een kamer met twee bedden in plaats van een bed van 1,40m. en een paar heerlijke stoelen om even in te relaxen. Het is een mooi plekje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl