dag 8 van Duwiseb naar Sesriem

15 oktober 2019 - Swakopmund, Namibië

Dag 8 Duwisib naar Sesriem
Vandaag hoeven we qua kilometers niet zover, maar inmiddels weten we dat je er behoorlijk wat langer over doet. Zowieso zijn de wegen niet jovel maar ook stop je even wat vaker voor de uitzichten. Deze zijn de hele reis al behoorlijk weids en afwisselend.
Na het ontbijt gaan we eerst nog even langs Duwisib Castle. We logeerden er naast, dus ja dan moet je het ook wel bezocht hebben. We hebben nog wel even wat tijd. Een keer wat rustiger beginnen is ook niets mis mee. Tegen negen uur rijden we weg vanaf de lodge. We rijden verkeerd en staan aan de achterkant van het kasteel voor een groot hek. Jan is niet voor een gat te vangen en maakt het hek open. Het kasteel is gebouwd door de heer Wolf uit Duitsland. Hij had allerlei droombeelden over een kasteel in dit gebied en heeft dus ook mede dankzij de bruidschat van zijn amerikaanse vrouw dit kasteel weten te bouwen. Hij heeft er niet lang van kunnen genieten. In 1908 is het kasteel gebouwd en in 1916 is hij gestorven. We gaan naar binnen en het is een mooi knus kasteeltje met op de binnenplaats twee mooie jakuranda bomen. Deze bomen hebben prachtige paarse bloemen. Dan lopen we even de kamers door. Behang zit nog op de muren, niet meer in takt natuurlijk maar zo krijgen we wel heel goed de indruk van hoe het was. Ook staan er nog behoorlijk wat meubels en oude accesoires. Toch altijd weer leuk.
Maar we moeten ook weer verder. We nemen de gravelwegen naar Sesriem. Ook omdat er geen andere wegen zijn. Man o man, wat een weg. Hobbeldebobbel daar komen wij aan. Nou daar lieg dan ook geen woord over. Wat een weg, we kunnen meest van de tijd niet eens harder dan 30 kilometer per uur rijden. En zo doen we er toch nog een tijdje over. Onderweg wel genietend van de landschappen en van de dieren die we toch elke keer wel spotten. Mooi hoor. Ineens staat er een oryx vlak langs de weg, Als we stoppen blijft hij ook nog staan. Gea kan hiedoor mooie foto's maken, die zit namelijk aan de juiste kant van de weg. We stoppen nog een aantal keren voor een foto. Omdat de landschappen toch erg mooi zijn. Er steken nog een aantal springbokjes over. Eindeloze wegen vervolgen we naar Sesriem. Daar aangekomen hebben we nog mooi even de tijd om aan de bar bij het zwembad te genieten van een pilsje, wijntje en een colaatje. Heerlijk zitten we daar even te genieten. Ineens zien we een Oryx mooi op zijn gemakkie aankomen. Net of hij zo het zwembad in wil lopen. Maar er is een drinkplaats vlakbij en daar maakt hij even gebruik van. Dan gaat hij lekker tegen een rotsblok in de schaduw liggen. Gea en ik nemen nog even een duik in het zwembad. Het is namelijk erg warm. We koelen er ook lekker even van af.
We hebben voor vanavond vlees besteld om te barbequen. Dat is leuk. We kunnen dit zelf bij het huisje doen. We moeten een box lenen, met daarin borden en bestek e.d. We hebben nog een mooie zonsondergang. De mannen van de camp komen dit allemaal brengen. Zij steken ook voor ons het hout even aan. Dat is toch ook wel weer lief. We genieten er enorm van wat een heerlijke avond.
Wel bijtijds naar bed, want onze wekker gaat om kwart voor vijf. Omdat we morgen de Sossusvlei gaan bezoeken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade