Dag 9 31 juli

31 juli 2022 - Westport, Ierland

Vanochtend eerst maar weer eens een heerlijk ontbijt. Leo heeft scrambled eggs met zalm en ik een gekookt eitje. Mijn eitje wordt gebracht met een mooi wollen muisje of iets als eiermutsje. Heel schattig. Ik moet zeggen dat het eitje goed warm bleef daaronder. Dan maken we ons klaar voor de tocht naar Westport.  Eerst even een fotostop bij Donguaire. Een kasteel. Aangezien onze ervaring van eergisteren laten we het bij de foto.  De volgende stop is in Galway, daar kunnen we een brug bezoeken. Salmonweir bridge. Het schijnt dat hier zalmen leven. We zien wel een aantal vissers in de rivier staan, maar iets vangen ho maar. Nog even langs de oever gelopen, wat eigenlijk niet mocht. Maar het was heerlijk weer en er stonden bankjes, dus ja waarom niet? Toen we terug liepen, stond er toch een man die ons er op wees, wat er op het bord stond. Dus wij in alle onschuld dat we het bord niet gelezen hadden. De man trok nog een keer zijn schouders op en daarmee was het klaar. We kunnen ook nog winkelen. Maar daar hebben we niet echt zin in. Ik heb niet best geslapen en voel me ook niet helemaal fit. We gaan nog wel even  bij de Lidl langs om wat broodjes en drinken te scoren voor onderweg.

Dan door naar Oughteraard. Volgens onze beschrijving is het een leuk dorpje met veel kunstnijverheid. Nou we zijn er even doorgelopen, maar er was niet super veel te beleven. Dus hebben we ons een plekje opgezocht langs het Lough Corrib meer. Daar hebben we op een bankje heerlijk rustig onze broodjes opgegeten. Wat een rust. Alleen de vogeltjes hoorden we. Lekker genieten. Aangezien het nog vroeg is besluiten we vandaag direct maar door te rijden langs Clifden. een mooie bergroute. Met heel veel schapen en veel groene bergen. De ieren noemen het "Forty shades of green". Het is prachtig. Af een toe een fotostop en weer door. We hebben nog een optie om weer een gedeelte van de wild atlantic way te rijden, maar besluiten toch om in 1 keer naar Westport te rijden. Dan komen we mooi op tijd aan in onze kamer. Lekker ruim. We nemen even de rust en gaan dan lekker genieten van een maaltijd beneden in het hotel.

1. Pieta Fennema:
    1 augustus 2022
    Mooi verhaal, mooie foto's!!
  2. Elsien:
    1 augustus 2022