Kandy

14 augustus 2018

Vandaag een dag Kandy, voor de boeg. Gisteren zijn we er natuurlijk al geweest voor de bezienswaardigheden en vandaag kunnen we gebruiken voor de winkeltjes. Het was eerst de bedoeling, dat we er zelf voor moesten zorgen dat we beneden kwamen, maar we konden ook als groep gaan met de shuttlebus van het hotel. We hebben besloten om half 11 weg te gaan. De shuttlebus zet ons dan bij het Queens Hotel af. Dit is midden in het centrum van Kandy. Dat scheelt een hoop gedoe en we zagen volgens mij allemaal wel een beetje tegen de reis met een tuk-tuk naar beneden op. Dus dit is perfect. Een groepje van 8 (2 stellen van 4) moeten eerst langs het ziekenhuis. Dus dat is minder. Maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Geen ernstige dingen geconstateerd.

Als we in het centrum zijn, is het al best druk. We moeten even ons weg vinden natuurlijk. Maar op zich gaat dat best snel. Zoals in elke stad, heb je ook hier een hoofdstraat. Als je die een beetje in het zicht houdt, komt het allemaal goed. Eerst maar eens naar het KCC(Kandy City Center) Een groot overdekt winkelcentrum. Best mooi, maar ik vind het niet echt Sri Lankees, zeg maar. Dus we staan ook zo weer buiten. We lopen terug naar de hoofdstraat en slenteren daar wat langs de winkeltjes. Dan komen we ook bij een markt met meest allemaal kleding. We worden natuurlijk weer alle winkeltjes in gelokt. Of we T-shirts, broeken, sjaals, enz willen kopen. Ik koop een pet en een broek. Ook even afdingen natuurlijk. Hah, dat wordt, hoe vaker je het doet, steeds leuker. We gaan nog even door en lopen een soort groentemarkt binnen. Het ziet er erg leuk uit. Twee verdiepingen, met weer kleine winkelachtige hokjes. We krijgen een stukje fruit aangeboden, maar twijfelen of we het aan moeten nemen. Er staan twee Engels sprekende mannen en die zeggen, dat we het rustig kunnen proeven. Dus dat doen we dan ook maar. Heerlijk zoet was het. Wat het was, heb ik geen idee van. Dan krijgen we nog een stukje mango en hij wil ons nog meer aanbieden. Maar dat lijkt me toch niet zo'n goed idee. (in verband met het schoonmaken van het fruit. Waar is het in gewassen?) Dus we gaan verder. Ook nog even boven kijken. Hier is het allemaal souvenirs. Dit vind ik toch leuk! Leo ook wel hoor! Ook hier worden we elke winkel ingetrokken. Maar ik moet zeggen, als je nee zegt, dan laten ze je over het algemeen ook wel redelijk met rust. Het gaat allemaal best gemoedelijk. We kopen nog een aap, uitgesneden uit een kokosnoot. Dan gaan we maar weer terug naar het KCC voor de lunch. Op de bovenste verdieping zit een restaurant en ook een Burger King. Leo kiest voor de Burger King. Later horen we dat het restaurant erg goed was. Nou ja, jammer dan.

Na de lunch pakken we nog wat zijstraatjes van de hoofdstraat. Tussen de uitlaatgassen van de tuk-tuks, vrachtwagens, bussen, auto's, scooters en wat je nog meer kunt bedenken, bewegen we ons langs de winkeltjes. we kopen bij een stalletje nog wat snoepjes en koekjes. Eerst proeven natuurlijk. Heerlijk en voor erg weinig Tot ik een leuk balkonnetje zie, daar gaan we wat drinken. Geweldig om zo op straat te kijken en de mensen een beetje te volgen.

Dan zijn we er ook wel een beetje klaar mee en nemen we de eerste de beste tuk-tuk naar het hotel. Als ik instap zie ik een fles drank voor in staan. Leo ziet er niet zo'n probleem in. Ik zeg nog wel even tegen de driver dat hij ons veilig naar het hotel moet brengen. Haha, ik hoop ondertussen dat het helpt. Ik moet zeggen hij rijdt ons rustig naar boven. De tuk-tuk heeft het moeilijk, maar we komen er wel. Hij zet ons keurig voor de deur af. Ik hoorde van medereizigers dat dat niet bij iedereen vanzelfsprekend was.

We drinken nog een colaatje in de bar met wat medereizigers en praten nog even over de middag. Leuk al die verschillende verhalen. We worden nog even het dak op gestuurd. Er schijnt daar een nog mooier uitzicht te zijn over de stad. En ja hoor, dat is ook zo! We maken daar wat foto's en gaan ons dan opfrissen voor het diner. Dit is een buffet. Ik moet zeggen dat het er allemaal prachtig uit ziet. Maar het is niet helemaal mijn ding. Het vlees is vet, met botten, pittig, taai. Dus ik vind het over het algemeen niet echt lekker. Vanavond hadden ze en soort wraps met Swaharma. Dat was dan wel weer heerlijk. Het toetjes buffet ziet er daarentegen fantastisch uit. En smaakt ook nog eens heerlijk. We vullen de gaatjes daar wel mee op.

1. Renate:
    14 augustus 2018
    Wat weer een mooi verhaal!
  2. Yvonne Bloeming:
    14 augustus 2018
    Wat ontzettend leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Ook erg leuk geschreven.
    Nog veel plezier!
  3. Marielle:
    14 augustus 2018
    Wat leuk jullie verhalen te lezen!! Herinnert me aan mijn eigen reis door Sri Lanka en natuurlijk aan de mooie reis naar Marokko die ik met jullie als hele fijne reisgenoten heb mogen beleven. Heel veel plezier nog in Sri Lanka! Groetjes Marielle
  4. Pieta Fennema:
    14 augustus 2018
    Weer leuk om te lezen hoe jullie dag er uit zag vandaag!
  5. Leo en Elsien:
    15 augustus 2018
    Dank jullie wel!! Het is hier ook erg mooi