Nuwara Eliya - Embilipittya - Chandrikameer

17 augustus 2018 - Embilipitiya, Sri Lanka

Vandaag vroeg op pad. We moeten een afstand afleggen door de bergen. Dat duurt toch altijd wat langer. En we staan op tijd. Omdat we vanmiddag een national park gaan bezoeken. Onderweg hebben we nog wel een aantal stops. Fotostop 1,  “wille jullie foto make?” vraagt de gids dan. En eerst zijn mensen bescheiden maar als 1 persoon gaat staan, volgt automatisch de rest ook wel. Eerste stop is van de bergen met de theeplantages. Ziet er prachtig uit. Als we terug in de bus zijn, zeggen we tegen elkaar, jammer dat er geen  theeplukkers waren.  We zijn de bocht nog niet om en daar ontdekken we een aantal. Toch wel jammer, dat we niet een paar meter verder zijn gelopen.

Dan na een tijdje te hebben gereden stoppen we bij een waterval. Dit is erg toeristisch. Maar toch ook leuk. Hoewel het gisteren in de bergen behoorlijk afgekoeld was, qua temperatuur is het nu alweer best warm. Het is plus minus tien uur. Onder de brug bij de waterval ligt nog een slang. Leo vraagt in de bus aan de gids wat voor slang het is." It is a garden snake", Een tuinslang haha. Maar hij is niet giftig.

De volgende stop is een mooi groen rijstplantage. En daarop volgens zien we mensen aan het werk. De rijst wordt op plastic zeilen gedroogd, gewoon door de zon. Hier willen we zeker wel even stoppen. De mannen zijn ook erg vriendelijk. We mogen zelfs in de rijst staan om een foto te maken. En ze gaan er graag bij op. Leuk hoor. Ondertussen steekt er nog een behoorlijke kudde waterbuffels over. Prachtig! Een man bij ons in de groep maakt polaroid foto's, hij geeft 1 aan de mannen. Ze zijn erg dankbaar.

Dan gaan we door naar de lunch. We kunnen kiezen van de kaart. Dat is ook lekker. Keer wat anders dan buffet. We kiezen natuurlijk pizza! Lekker, na al die rijst en curry. We krijgen lekker de tijd om te eten. Na het eten wordt de groep gesplitst. Een groep gaat naar het volgend hotel en een groep gaat naar yala national park.  Daar doen wij natuurlijk ook aan mee. Er schijnen beren en jachtluipaarden te zitten. Maar Ja het blijft wild. We gaan in jeeps het park in. Met zes personen. Direct is er paniek. Er schijnen luipaarden onze kant op te komen. Maar helaas we krijgen ze niet te zien. Wel zien we een aantal krokodillen, herten, bijeneter(vogeltje), Mariboe, wilde zwijnen, zwarte ooievaar, wilde haas,  en een olifant met een jonkie, die op een meter afstand van onze auto kwam. We scheuren nog wat rondjes. Maar helaas de luipaarden zien we niet. Dan gaan we met een noodgang terug naar de bus. Wow gas geven, boven op de rem en gas er weer op. Inhalen., Misschien moest hij nodig plassen. Nou wij inmiddels wel. Dan is het nog twee uur rijden naar het hotel. We komen rond half negen in de avond aan. Gaan eerst maar even eten en daarna douchen.. We duiken  ook vrijwel direct ons bed in. Moe, maar het was een leuke dag!

1. Johan:
    17 augustus 2018